
Посада: професор
Науковий ступінь: доктор педагогічних наук
Вчене звання: професор
Викладає дисципліни: Методика викладання соціално-політичних дисциплін. Вступ до спеціальності. Бази даних.
Відповідність ліцензійним умовам
е-mail: tretko@hotmail.com
Профілі:



Освіта
1968-1973
Хмельницький інститут побутового обслуговування, інженер механік
Досвід роботи
1973 — теперішній час
Викладач, доцент, професор Хмельницького національного університету
з 2004 р. – директор гуманітарного інституту Хмельницького національного університету
з 2007 р. – декан факультету міжнародних відносин Хмельницького національного університету
2001 р. – захист кандидатської дисертації
2014 р. – захист докторської дисертації
Науково-громадська діяльність
– член редколегії наукового фахового журналу «Порівняльна професійна педагогіка» (24 міжнародні наукометричні бази);
– заступник голови Спеціалізованої вченої ради з присудження наукових ступенів кандидата і доктора педагогічних наук Д 70.052.05 у Хмельницькому національному університеті (13.00.04 – теорія і методика професійної освіти);
Підвищення кваліфікації
The International Summer School of Yong Scientists 1.0 (27.07.2023-30.07.29023, 1 Credit ECTS, 30 hours).
Winter Economic School «Ukraine-US, Steps Towards Joining: Regional Dimension» (January 25-31. 2024, 1 Credit ECTS, 30 hours).
The International Summer School of Yong Scientists 2.0 (04.07.2024-07.07.2024, 1 Credit ECTS, 30 hours).
The International Winter School 1.0 «Academic Entrepreneurship: theory and Best Practices» (06.02.2025-09.02.2025, 1 Credit ECTS, 30 hours).
Стажування в Національному університеті «Львівська політехніка» (01.03.2024-31.05.2024, 6 кредитів ЄКТС)
Курс підвищення кваліфікації завідувачів кафедрами та деканів факультетів “Internationalisation Booster” (за програмою «Інтернаціоналізація у закладах вищої освіти») (5.12.2022 – 29.06.2023 р. Обсяг: 1 кредит ЄКТС/30 годин)
Основні наукові публікації:
- Nychkalo, N., Lukianova, L., Bidyuk, N., Tretko, V., & Skyba, K. (2020) Didactic Aspects of Teachers’ Training for Differentiated Instruction in Modern School Practice in Ukraine. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 19 (9), 143–159. URL: https://doi.org/10.26803/ijlter.19.9.8 (SCOPUS)
- Bidyuk N., Tserklevych, V., Tretko V. (2021). The Virtual Museum Space as a Platform for Student Research Activities in the History of Economics. Information Technologies and Learning Tools. Vol. 8 (1). 167-179. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3385/1766 (Web of Science).
- Biletska, O., Kuchai, T., Kravtsova, T., Bidyuk, N., Tretko, V., & Kuchai, O. (2021). The Use of the Activity Approach in Teaching Foreign Languages in Higher Education Institutions. Revista Romaneasca pentru Educatie ultidimensionala, 13(2), 243-267 URL: https://doi.org/10.18662/rrem/13.2/420 (Web of Science).
- Tretko, V., Vasіutina, T., Kolomiiets, I., Iievliev, O., & Kramar, V. (2023). Functions and principles of creating quality information support for the educational space of higher education institution. Amazonia Investiga, 12(69), 51-60. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2023.69.09.4 (Web of Science)
- Бідюк, Н. М., & Третько, В. В. (2021). Підготовка докторів філософії в галузі освіти: досвід Великої Британії. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми, 60, 345–352.
- Бідюк, Н., & Третько, В. (2022). Самомоніторинг навчальних результатів як предиктор якості професійної підготовки здобувачів вищої освіти: зарубіжні підходи. Comparative Professional Pedagogy, 12(2), 14–23. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2022-12(2)-2
- Бідюк, Н. М., & Третько, В. В. (2022) Розвиток психолого-педагогічної компетентності магістрантів засобами тренінгових технологій. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 5 (119), 79–88. https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/10/%D0%B1%D1%96%D0%B4%D1%8E%D0%BA.pdf
- Androshchuk Ihor, Androshchuk Iryna, Bidyuk Natalya, Tretko Vitalii (2023). Current trends in the development of Ukrainian higher education system. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 70, 148-154. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-70-148-154
- Бідюк, Н. М., & Третько, В. В. (2023) Інноваційні підходи до навчання міжкультурної комунікації фахівців сфери обслуговування. Молодь і ринок, 2(210), 19-23 DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.275315
- Садовець, О., Бідюк, Н., & Третько, В. (2024). Стратегічні напрями розвитку інституційного академічно-наукового партнерства України та Китаю. Comparative Professional Pedagogy, 14(2), 32–44. https://doi.org/10.31891/2308-4081/2024-14(2)-4
- Третько, В. В., Сірик, Д. В., & Сутяга, О. С. (2025). Педагогічні умови формування професійної культури майбутніх юристів у закладах вищої освіти. Академічні візії, (39). https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1797
- Третько, В. В., Карпанасюк, В. В., & Козловський, Р. В. (2025). Формування самоосвітньої компетентності, самоменеджменту та навичок самоосвіти у майбутніх фахівців у процесі професійної підготовки. Академічні візії, (39). https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/1796
- Третько В.В., Шевченко А.С. Особливості організації дистанційного навчання магістрів публічного адміністрування в університетах США. Освітній простір України. 2017. № 9. С. 37–44.
- Tretko V., VashkurakYu. The Implementation of Global Dimension in the Content of Professional Training of Future Nanoelectronics Engineers in Great Britain. Comparative Professional Pedagogy. 2017. Volume 7. Issue 3. S. 25-31
- Третько В.В., Шевченко А.С. Методичні засади професійної підготовки магістрів публічного адміністрування в університетах США. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2018. № 50. С. 388–394.
- Третько В. В. Формування інформаційно-аналітичної компетентності майбутніх економістів-міжнародників Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. – № 10 (84). С. 197–206.
- Третько В. В. Професійна підготовка магістрів міжнародних відносин у Великій Британії: теорія і практика : [моногр.] / В. В. Третько. – Хмельницький : ХНУ, 2013. – 414 с.
- Третько В. В. Теоретико-методологічні засади професійної підготовки магістрів міжнародних відносин в Україні / В. В. Третько // Вісник Черкаського університету. – Серія «Педагогічні науки». – Черкаси : Вид. від. Черкаського нац. ун-ту ім. Б. Хмельницького, 2013. – Вип. 23 (276). – С. 102–107.
- Третько В. В. Концепція магістерської освіти у Великій Британії / В. В. Третько // Порівняльна професійна педагогіка : наук. журнал / голов. ред. Н. М. Бідюк. – К. ; Хмельницький : ХНУ, 2013. – № 2 (6). – С. 116–125.
- Tretko V. Conceptual Ideas of Masters’ Professional Training in International Relations in Great Britain / V. Tretko // Comparative Professional Pedagogy (2014), Volume 4. Issue 4: Scientific Journal [Chief. ed. N. M. Bidyuk]. Kyiv–Khmelnytskyi : KhNU. S. 39–45.
- Третько В. В. Особливості післядипломної професійної освіти у Німеччині /В. В. Третько // Вісник Черкаського університету. – Серія «Педагогічні науки». – Черкаси : Вид. від. Черкаського нац. ун–ту ім. Б. Хмельницького, 2014. – № 28 (321). – С. 131–135.
- Третько В. В. Взаємозв’язок дослідницько–орієнтованого навчання і викладання у вищій школі Великої Британії / В. В. Третько // Науковий вісник Ужгородського національного університету. – Серія «Педагогіка. Соціальна робота». – Ужгород : Ужгородський нац. ун–т, 2015. – Вип. 36. – С. 179–183.
- Третько В. В. Загальна характеристика сучасної системи професійної підготовки магістрів міжнародних відносин у Великій Британії / В. В. Третько // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – № 1 (45). – С. 33–41
- Третько В. В. Організаційно–педагогічні засади професійної підготовки магістрів міжнародних відносин у Великій Британії /В. В. Третько // Науковий вісник Чернівецького університету : збірник наукових праць. – Педагогіка та психологія. – Чернівці : Чернівецький нац. ун–т, 2015. – Вип. 743. – С. 182–190
Навчальні посібники:
1. Бази даних Microsoft Access. Лабораторний практикум: Навчальний посібник./ уклад. В. В. Третько, М. М. Заверач. – Хмельницький: ТУП, 2003. – 210 с.
2. Бази даних. Інформаційні системи: навчальний посібник ./ уклад. В. В. Третько, М. М. Заверач. –Хмельницький: ХНУ, 2007. – 303 с.
3. Третько В. В. Міжнародні відносини. Вступ до спеціальності: навч. Посібник. – Хмельницький: ХНУ, 2013. – 322 с.
4. Третько В. В. Професійна підготовка магістрів міжнародних відносин: порівняльний аспект : методичні рекомендації. – Хмельницький: ХНУ, 2013. – 79 с.
Відзнаки
– нагрудний знак «Відмінник освіти України» (1999)
– медаль НАПН України «Ушинський К. Д.» (2012)
– грамоти й подяки МОН України, НАПН України, ХНУ.